تادالافیل
متن دلخواه شما
عکس پروفایل
دو شنبه 14 آبان 1397 ساعت 18:22 | بازدید : 2593 | نوشته ‌شده به دست downloadfilmirani5 | ( نظرات )

تادالافیل , قرص تادالافیل Tadalafil سیالیس

تادالافیل , قرص تادالافیل Tadalafil سیالیس
 

کد تولز » ابزار وبلاگ حرفه ای » سلامت » تادالافیل

 
تادالافیل به انگلیسی Tadalafil - قرص تادالافیل یک مهار کننده PDE5 است که به شکل قرص برای درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) و نشانه‌های هایپرتروفی خوش‌خیم پروستات (پروستات بزرگ شده) با نام‌های تجاری سیالیس (Cialis) و ادسیرکا (Adcirca) تجویز می شود

 

تادالافیل چیست؟

تادالافیل (Tadalafil) با نام‌های تجاری سیالیس (Cialis) و ادسیرکا (Adcirca) دارویی می‌باشد که باعث شل شدن عضلات و افزایش جریان خون به مناطق خاصی از بدن می‌شود. این دارو برای درمان اختلال نعوظ (ناتوانی جنسی) و نشانه‌های هایپرتروفی خوش‌خیم پروستات (پروستات بزرگ شده) استفاده می‌شود.

 

چگونگی مصرف داروی تادالافیل

مطمئن شوید که شما با خیال آسوده می‌توانید این دارو را استفاده نمایید، چنانچه دارای مشکلاتی نظیر بیماری‌های قلبی فشارخون بالا یا پایین و مشکلات مربوط به کلیه و کبد هستید قبل از مصرف این دارو موراد را به اطلاع پزشک معالج خود برسانید.

در ارتباط با میزان مصرف می‌توانید قبل از فعالیت جنسی حداکثر یک بار در روز مقدار ۱۰ میلی‌گرم از آن را مصرف کنید.

این میزان در صورت لزوم بسته به میزان اثربخشی و تحمل دوز مصرفی می‌تواند به مقدار ۲۰ میلی‌گرم افزایش و یا به میزان ۵ میلی‌گرم کاهش یابد. تادالافیل همراه یا بدون غذا مصرف می‌شود.

سیالیس معمولا به شکل یک قرص در هر روز مصرف میشود. در مورد نحوه و زمانبندی مصرف دستورات پزشک را مد نظر داشته باشید و از مصرف بیش از حد و طولانی مدت دارو خودداری کنید.

سیالیس میتواند با یا بدون غذا مصرف شود.

از خرد کردن و شکستن قرص پرهیز کنید و آنرا همان گونه که هست مصرف کنید.

اگر از سیالیس به منظور درمان اختلالات نعوظ استفاده میکنید؛ دارو را پیش از انجام رابطه جنسی مصرف کنید و از مصرف بیش از یک قرص در روز اجتناب کنید.

سیالیس میتواند رسیدن به نعوظ را هنگام تحریک جنسی آسانتر سازد؛ اما در کل فرایند نعوظ نباید وابسته به مصرف دارو باشد. بهتر است در این رابطه با پزشک مشورت کنید.

اگر از داروی Adcirca برای درمان فشار خون ریوی بالا استفاده میکنید؛ نباید از سیالیس جهت درمان اختلالات نعوظ استفاده کنید.

تادالافیل را در دمای اتاق و به دور از گرما و رطوبت نگهداری کنید.

 

عوارض مصرف قرص تادالافیل

هر دارویی می‌تواند پس از مصرف عوارض ناخواسته‌ای را بر جای بگذارد. شایع‌ترین عوارض درباره این دارو شامل موارد زیر می‌گردد:

تغییرات بینایی و یا از دست دادن ناگهانی بینایی

از دست دادن شنوایی ناگهانی یا صدای زنگ در گوش

درد قفسه سینه یا احساس سنگینی

تهوع عرق کردن ضربان قلب نامنظم

تورم در دست یا پا تنگی نفس

تشنج احساس سرگیجه

علاوه بر عوارض ذکر شده در بالا سردرد، قرمزی و گرما در صورت، گردن، و یا قفسه سینه، علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی، درد سینوس، گلو درد، سرفه، ناراحتی معده، درد عضلانی، درد در دست‌ها و پاها را هم می‌توان از عوارض جانبی و کمتر دیده شده داروی تادالافیل برشمرد.

 

موارد مشابه قرص تادالافیل

قرص آتورواستاتین برای چیست؟,اسید فولیک,مترونیدازول,قرص b2,قرص آتورواستاتین,قرص هیدروکسی زین,قرص نورتریپتیلین,قرص ستیریزین,قرص فلوکستین

قرص ناپروکسن,قرص اورژانسی,قرص سیتالوپرام,شربت هیدروکسی زین برای چی خوبه؟,شربت هیدروکسی زین,قرص بیسموت ساب سیترات

فلووکسامین,دکسترومتورفان,قرص سرترالین,قرص هیدروکسی زین,پماد موپیروسین,قرص ترازودون,قرص کلاریترومایسین,قرص کاپتوپریل

 

مکانیسم اثر قرص [ تادالافیل Tadalafil ]
تادالافیل مهار کننده اختصاصی PDE5 است. به طور طبیعی این آنزیم در متابولیزه شدن cGMP نقش دارد. با مهار این آنزیم تجمع cGMP در عضلات صاف باعث افزایش relaxation عضلات صاف و بهبود erection در نتیجه افزایش جریان خون می شود.

 

فارماکوکینتیک قرص [ تادالافیل Tadalafil ]

به دنبال مصرف خوراکی تادالافیل به سرعت جذب و پس از 2 ساعت به حداکثر غلظت پلاسمایی خود می رسد. اتصال پروتئینی آن در حدود 94% است. در کبد و توسط CYP3A4 متابولیزه می شود.

نیمه عمر دارو در حدود 5/17ساعت است. شروع اثر آن معمولا 30 دقیقه بعد از مصرف دارو است. به علت اثر مثبت تادالافیل بر روی erectile dysfunction تا 36 ساعت پس از مصرف دارو (درمقایسه با پلاسبو)، برای گرفتن نتیجه بهینه زمان مصرف بسیار مهم است.

 

موارد مصرف قرص [ تادالافیل Tadalafil ]

برای درمان ناتوانی جنسی

 

آقایان تادالافیل را بیشتر ترجیح می‌دهند

تادالافیل تاحدودی نسبت به سیلدنافیل تاثیرگذاری بیشتری دارد و به همین دلیل بیشتر توسط آقایان ترجیح داده می‌شود. از طرفی با مصرف تادالافیل برخلاف سیلدنافیل احتمال دیدن رنگ آبی و سبز به عنوان یکی از عوارض جانبی وجود ندارد.

درحال حاضر بیشتر در بازار سیلدنافیل با دوز 50 تا 100 موجود است و ممکن است پزشک از نصف یک قرص 50 میلی‌گرمی تا دوز 100 میلی گرم را برای بیمار تجویز کند اما بیشتر از آن نباید یک بار در روز استفاده شود زیرا احتمال وقوع عوارض بالا می‌رود.

تادالافیل




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: